Onze naam JYSK (uitgesproken als YOOSK) is niet zo maar een naam. Het zegt veel over wie we zijn als bedrijf.
Het woord stamt af van het Deense schiereiland Jutland. Als je uit Jutland komt, ben je een jysk en word je gezien als een hardwerkend, betrouwbaar en realistisch persoon.
Onze oprichter, Lars Larsen, hechtte veel belang aan het Deense woord. Hij noemde zijn eerste winkel daarom 'JYSK SENGETØJSLAGER'. Later werd de naam afgekort tot 'JYSK'.
Onze Scandinavische roots vormen de basis van ons bedrijf. We hechten veel waarde aan Scandinavische waarden zoals eerlijkheid en respect - zowel naar klanten als naar collega's toe.
Er zijn drie fundamentele JYSK Values – Tradesman, Colleague en Corporate Spirit – opgesteld door onze oprichter Lars Larsen zelf. Al onze medewerkers weten dankzij deze waarden wat er van hen verwacht wordt. Als werknemer ben je een ondernemer, neem je initiatief en ownership over je groei, ben je een goede collega en sta je klaar voor anderen en deel je onze waarden, normen en bedrijfsgeest. Dat maakt je een echte JYSK-ambassadeur.
Van de leidinggevenden binnen JYSK verwachten we naast het volgen van onze JYSK Values ook dat ze zich naar onze JYSK Leadership Values gedragen - Leader, Coach en Communicator. Deze Leadership Values weerspiegelen grotendeels onze Scandinavische roots. Wij bouwen op elkaar en geloven dat iedereen zijn verantwoordelijk neemt in de vrijheid die we hen geven.
Coaching en ontwikkeling van werknemers door middel van feedback is dan ook een belangrijk onderdeel van onze managementfilosofie.
Voor ons is het belangrijk om ervoor te zorgen dat alle medewerkers betrokken zijn. Niet omdat het moet - maar omdat ze het willen.
Wij hebben verwachtingen van onze medewerkers, maar onze medewerkers hebben ook verschillende verwachtingen van JYSK.
Om die reden vragen we iedere twee jaar aan onze medewerkers om een werknemerstevredenheidonderzoek in te vullen. Hierdoor krijgen we inzichtelijk wat medewerkers van ons verwachten, waar we (nog) meer op moeten inzetten en wat onze medewerkers het meest waarderen aan JYSK als werkgever.
We geloven sterk in onze werknemersbeloftes en streven er elke dag actief naar om deze waar te maken:
Bij JYSK werk je in een bedrijf waar talent en persoonlijkheid worden gewaardeerd en waar betrokkenheid en extra inspanningen worden beloond. Ontwikkeling en teamgeest staan hoog op onze agenda. Elke dag bij JYSK is dynamisch, uitdagend en leuk.
We stellen doelen en streven er elke dag naar om beter te zijn dan de dag ervoor - ook als het gaat om het opbouwen van onze gemeenschap en het vieren van successen.
Wij geloven dat leuke momenten met elkaar - zowel binnen als buiten werktijd - ons als team sterker maken.
Het moet leuk zijn om elke dag naar je werk te gaan - en dat is precies waarom we er altijd naar streven om de beste werkomgeving te creëren.
Als medewerker van JYSK word je onderdeel van een grote gemeenschap - en een cultuur waarin sociale activiteiten naast het werk ook prioriteit krijgen.
Als internationaal bedrijf staat JYSK dagelijks in contact met duizenden klanten, medewerkers en leveranciers. Onze activiteiten en acties hebben invloed op onze omgeving, en daarmee dragen wij als bedrijf een verantwoordelijkheid. Onze aanpak wordt bepaald door onze duurzaamheidsstrategie: A Great Offer for Generations. Deze strategie omvat vijf strategische focusgebieden die van groot belang zijn voor ons als onderneming.
Lees meer over onze strategie en de focusgebieden
Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste collega's om bij ons te werken.
Kom bij ons werken of stage lopen en krijg de mogelijkheid om zowel je professionele als persoonlijke doelen te bereiken.